Budżet: 30.000 zł. Zadanie: kupić auto klasy średniej

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • DJTOMEK
    Ambiente
    • 2009
    • 192

    #51
    30 tys zł na auto ! ja bym kupił np avensisa, oczywiscie tez octawia wchodzi w gre ale bym chyba wolal juz za taka kwote dolozyc pare zl i kupic superba .
    familly car na 17 zool ;-)
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=389936#389936

    Komentarz

    • leszekmw
      RS
      • 2005
      • 5356

      #52
      Zamieszczone przez DJTOMEK
      kupic superba .
      kombi :?:

      jak kupisz avesisa będziesz miał dalej auto o zbliżonej wielkości. jeżeli chcesz naprawdę większe to mondeo , b5 lub auto przez wielu niedoceniane - 407. osobiście bym szukał b5.
      kiedy ta ekspresówka do warszawy :?:+
      ewentualnie dołożył parę groszy i szukła O2 w benzynie.
      O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
      GVI 1.4TSI
      LANCIA YPSILON 1.2 MPI
      tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

      Komentarz

      • nemi
        Ambiente
        • 2008
        • 227

        #53
        Dokładnie, Superb I nie występuje w wersji kombi...
        B5 to Passat? W żadnym razie - nie podoba mi się zwyczajnie. Takie smutne auto.

        Wszystkie wymienione przeze mnie auta mają ok 4,7 m długości (łącznie z Avensisem). Muszę jeszcze wsiąść do Toyoty, zobaczyć jak wygląda z miejscem w środku i komfortem foteli.
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=544518#544518

        Komentarz

        • leszekmw
          RS
          • 2005
          • 5356

          #54
          nemi, Długość długością ale patrz również na bagażnik , według mnie w ave jest ciasno w środku.psują się przeguby - coś około 2tyś zł zdaje sę bo niema podróbek , przynajmniej nie było jak klientowi padł. pomyśl o tej O2 , znajdziesz taką bezwypadkowo/salonową najłatwiej.
          O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
          GVI 1.4TSI
          LANCIA YPSILON 1.2 MPI
          tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

          Komentarz

          • sew1981
            RS
            S_OCP MemberModeratoRS
            • 2009
            • 10918
            • Fiat

            #55
            nemi, polecam Ci mondeo, ale z silnikiem tddi (90 km) - coś ala nasze agry, to motor nie do zajechania, nie tak jak wadliwe tdci. Tylko trzeba się troche pomęczyć i poszukać dobrą sztukę. do 30 tyś dostaniesz 2005 rok nawet, a mondeo to wielkie i wygodne auto, i bardzo stabilne na drodze. jeździłem takim i spokojnie mocy wystarczy do rodzinnych wyjazdów i ekonomiczny jest. jak po jakimś czasie będzie Ci za mało zawsze możesz walnąć chipsa do ok 115 km.
            przykład:

            Guguś pozdrawiam (spotkaliśmy się na trasie koło Elbląga)...ja miałem passata b5 1999 i niestety nie podzielam Twego zdania, mój był bezawaryjny i bardzo fajny. Może jakiegoś bubla trafiłeś.

            Komentarz

            • Agamek12
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 9943
              • Ford

              #56
              sew1981, tddi montowany był TYLKO do 2002 roku i występował w wersji 90KM (tylko niektóre kraje na zachodzie) i 115KM...
              Adam... Używam:
              Rolka: e11FL 97KM/130Nm
              Passek: B6 175KM/366Nm

              Komentarz

              • nemi
                Ambiente
                • 2008
                • 227

                #57
                Zamieszczone przez leszekmw
                Długość długością ale patrz również na bagażni
                520 litrów. Chyba wystarczająco w nadwoziu kombi. Hatch ma 510 litrów.

                Co do Diesli... Nic z tego, chyba żeby mi się trafiła jakaś wyjątkowa okazja... Dieslami niech jeżdżą tacy, którzy je lubią.
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=544518#544518

                Komentarz

                • sew1981
                  RS
                  S_OCP MemberModeratoRS
                  • 2009
                  • 10918
                  • Fiat

                  #58
                  Agamek12, niemożliwe że do 2002, w ogłoszeniach są auta nowsze

                  [ Dodano: Sob 03 Kwi, 10 16:30 ]
                  poza tym napisałem że ma 90 km

                  [ Dodano: Sob 03 Kwi, 10 16:35 ]
                  tddi w wersji 90 koni były produkowane do końca 2004, a więc produkcyjnie wchodzą już w 2005 rok, wtedy przestali je produkować, 115 zakończyli bodajże w 2003.

                  [ Dodano: Sob 03 Kwi, 10 16:43 ]
                  nemi, to dawaj benzynkę...jak będzie za dużo palił to zapodasz sekwencję..za 30 koła w mondziaku masz 2006 rocznik, od razu wtedy bierz 2.0 145 koni, jak rodzine zapakujesz to będzie jechać:
                  np.

                  jeśli chodzi o wielkość mondziak przerasta inne - to widać, co do benzyn się nie wypowiem w fordzie - nie wiem, ale nie słyszałem żeby coś z nimi strasznego się działo.

                  Komentarz

                  • Agamek12
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 9943
                    • Ford

                    #59
                    Mówię Ci sew1981, że TDDI robili tylko do 2002 roku. W tym samym roku zaczęto robić TDCI. W ogłoszeniach to różna głupoty piszą tylko po to, aby sprzedać auto. Posiadacze Mondeo dobrze wiedzą, że TDDI jest dużo bardziej bezawaryjne niż TDCI i dlatego piszą że sprzedają TDDI...
                    2.0 TDCI miały moc 115KM lub 130KM...
                    Adam... Używam:
                    Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                    Passek: B6 175KM/366Nm

                    Komentarz

                    • Andrev3
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 6116

                      #60
                      Potwierdzam słowa Agamek12, TDDI w Mondeo do 2002 r.
                      CO do benzyn sam osobiście polecam 2.0 145 KM, świetniew znosi gaz sekwencję oczywiście, dobrze jeździ i spalanie w okolicy 10 l/100 km
                      RENT COMPLEX

                      DACAR.team

                      Komentarz

                      • leszekmw
                        RS
                        • 2005
                        • 5356

                        #61
                        tak odbiegając trochę od tematu.. ,nie sądzicie że era diesli w polsce powoli sie kończy? coraz więcej osób wybiera benzynowe samochody , i nie ma zamiaru ich zagazowywać. zaczynają więcej liczyć koszty , zaczynają wymagać większego komfortu , a w końcu i te benzyny nowsze nie są tak bardzo paliwożerne , a z drugiej strony diesle palą trochę więcej jak się wszyscy spodziewali , zwłaszcza w warunkach miejskich.
                        O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                        GVI 1.4TSI
                        LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                        tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                        Komentarz

                        • Big
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 6389

                          #62
                          Zamieszczone przez leszekmw
                          coraz więcej osób wybiera benzynowe samochody , i nie ma zamiaru ich zagazowywać
                          Ja mam tak od dawna
                          Zamieszczone przez leszekmw
                          zaczynają więcej liczyć koszty , zaczynają wymagać większego komfortu , a w końcu i te benzyny nowsze nie są tak bardzo paliwożerne , a z drugiej strony diesle palą trochę więcej jak się wszyscy spodziewali , zwłaszcza w warunkach miejskich.
                          Sam będę pewnie na jesieni szukał Clio II dla żony i jednym w moich warunków jest to aby miło ono pod maską silnik benzynowy 1.2 -1.4. Diesel do miasta nie ma racji bytu i dodatkowo jest bardziej awaryjny od silnika benzynowego. Którkie odcinki i wieczne niedogrzanie nie odbijają się zbyt dobrze na zuzyciu paliwa i żywotniosci nowoczesnego silnika diesla.
                          Czarny Elegance

                          Komentarz

                          • leszekmw
                            RS
                            • 2005
                            • 5356

                            #63
                            Big, to daj znać , może ja coś w końcu Krysi zmienię.. :?
                            O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                            GVI 1.4TSI
                            LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                            tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                            Komentarz

                            • Big
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 6389

                              #64
                              leszekmw, a miałbyś takie Clio II do sprzedania? i z ciekawości jaka to wersja i jaki silnik no i który rocznik (bo mnie interesowałby tak 2002-2003)
                              Czarny Elegance

                              Komentarz

                              • leszekmw
                                RS
                                • 2005
                                • 5356

                                #65
                                no tak myślę czasami.. , tylko żonie sie dobrze jeździ..
                                2004 , 1,4 16v , klima , salon , jasnoniebieski , 5d , 50tyś km właśnie przeskoczyło.
                                O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                GVI 1.4TSI
                                LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                Komentarz

                                • Andrev3
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 6116

                                  #66
                                  I tu się z Tobą zgodzę Leszku. Zauważyłem to u siebie na saolnie. Ludzie już nie pytają o diesla... więcej się sprzedaje benzyn... W sumei różnic w cenie ropy io benzyny nie ma dużych, jak zauważyłeś w spalaniu też nie ma dużej różnicy, a za to w cenie jest różnica ogromna...
                                  RENT COMPLEX

                                  DACAR.team

                                  Komentarz

                                  • leszekmw
                                    RS
                                    • 2005
                                    • 5356

                                    #67
                                    idąc dalej tym tokiem..., róznice w osiągach , na przykładzie silników vw , się zbliżają , a i pogonić coraz bardziej niema gdzie..
                                    a co słyszeliście o nowych silnikach turbo-benzynach z innych firm? była u mnie wczoraj nowa megana z jakimś 2 litry z turbo i coś też dużo tych koniów miała...
                                    O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                    GVI 1.4TSI
                                    LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                    tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                    Komentarz

                                    • Big
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 6389

                                      #68
                                      Zamieszczone przez leszekmw
                                      2004 , 1,4 16v , klima , salon , jasnoniebieski , 5d , 50tyś km właśnie przeskoczyło.
                                      No to jak będziesz chciał to może na jesieni pohandlujemy
                                      Czarny Elegance

                                      Komentarz

                                      • sew1981
                                        RS
                                        S_OCP MemberModeratoRS
                                        • 2009
                                        • 10918
                                        • Fiat

                                        #69
                                        Agamek12, oddaje honor...ogłoszenia wprowadziły mnie w błąd. wygrzebałem na forum mondeo - produkowali do października 2002 tddi.
                                        leszekmw, mogę zrobić małego OT? o co chodzi w twoim podpisie? "pierwszy rs z dsg"? a obok masz napisane ze masz bkd...nie kumac

                                        Komentarz

                                        • nemi
                                          Ambiente
                                          • 2008
                                          • 227

                                          #70
                                          Ja Diesla nie zamierzam kupować (przynajmniej nie planuję), a benzyny nie będę gazować. Po przeliczeniu instalacja nie zwróciłaby mi się nigdy (nie planuję jeździć nie wiadomo jak długo jednym autem - raz tak zrobiłem i po sprzedaży miałem na waciki :P).
                                          A dlaczego nie Diesel? Jest mniej pewny od benzyny. Kiedyś z 2.0 pojemności krzesano 60 KM i były wieczne, teraz te czasy odeszły do lamusa... Coraz większa komplikacja tego silnika sprawia, że przestał być niezawodny. Do tego jakieś DPFy i inne tego typu sprawy. Po co mi kłopot? Przy nowym - tak, jak najbardziej. Ale przy używanym to proszenie się o kłopoty. A jak ktoś twierdzi, że Diesel jest bardziej trwały, to mnie śmiech ogarnia. Normalna wolnossąca benzynka wytrzymuje ok. 350-400.000 bez stresu. Czy nowoczesny Diesel tyle wytrzyma? Pewnie tak, ale jaki będzie koszt serwisu w tym czasie? Ja nie planuję jeździć dłużej niż do 200.000 (i pewnie już nigdy nie będę miał auta >10 lat, jeśli tylko finanse pozwolą), więc żywotność mam kompletnie gdzieś. Byle te 200.000 wytrzymał bez inwestycji.
                                          Nie chcę się też martwić tankowaniem i modlić się, żeby akurat nie trafił się jakiś syf na stacji (jak robią to użytkownicy pewnej generacji Diesli na zaprzyjaźnionym forum...).
                                          A koszty? Cóż... benzyniak bez stresu pojedzie na tym, co zatankuję nawet w Auchan czy Tesco. Ropy bym jednak tam nie zatankował. Wybrałbym BP, gdzie ropa jest chyba nawet droższa od benzyny z marketu czy Neste.

                                          Ciekawy temat dotyczący Diesla http://forum.fordclubpolska.org/show...t=sprzeda%B3em wiele osób właśnie napisało, że już Diesla nie kupi...

                                          W d...pie mam już te dizle (dwumasa, turbo, pompy, filtry, wtryski itepe itede) , benzyna i to wolnossąca żeby jakaś turbinka się nie zabrudziła albo zatarła, zawsze dziada można zagazować i będzie taniej, miałem 6 lat vectrę z gazem i było OK nic nie śmierdziało moc była zadowalająca a koszt części to śmiech takie tanie ...
                                          Pchacie sie w Diesle bo malo pali, ropa tania, tylko zapominacie ze serwis kosmicznie drogi i wierzycie na sile w przebiegi 150 tys km, aut przywiezionych z Niemiec Diesel sie oplaca jesli ktos naprawde DUZO jezdzi, do domowego uzytku lepsza jest benzyna, nie ma problemow, tania w serwisowaniu.
                                          Oby tak było z tymi nowymi TDCI. Życzę wszystkim uzytkownikom mniej awarii. Ja juz do diesla nie wrócę. Moje benzynki śmigają bez problemów. Zrobiliśmy z kumplem takie małe porównanie, 18 miesięcy każdy z nas zbierał paragony za wszystko, paliwo, naprawy, płyn do spryskiwaczy, klockii hamilcowe, olej. Do porównania moje 2,0 PB i jego 2,0 TDCI 130PS. Oba rocznik 2004, moja benzynka oryginalny przebieg na dziś 174 tys. jego diesel na dziś 160 tys. Robie troszeczke wiecej kilometrów miesięcznie niż on. wszystko było na jego korzyść do sierpnia zeszłego roku. Oszczędności miał na paliwie, ja na oleju. 6l do TDCI i 4,3 Do PB. w sirpniu, powrót znad morza i lipa. Sprężynka, brak mocy, ledwo się dotoczył. W tym momencie jego oszczędności szlag trafił, nie mówiąc, że mało kumpla szlag nie trafił jak musiał wymienić wtryskiwacze. najpierw je przeprogramował, starczyło na jakieś 3 miesiące, wymiana! W grudniu, tuż przed świętami prezent pod choinkę:TURBINA. teraz to ja mam w stosunku do niego spore oszczędności. nie uporał się ze wszystkim i tak na razie jeździ. U mnie tylko klocki, olej, filtry. jeśli się już uporali z tymi problemami, to faktycznie opłacalny bedzie zakup TDCI, jeśli nie to nie ma sensu.
                                          Z tego co wiem diesle z koncernu VW są dużo, dużo lepsze, ale akurat nie udało im się wyprodukować żadnego auta, które mógłbym nabyć za takie pieniądze jak chcę wydać i które w ogóle by mi się podobało.
                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=544518#544518

                                          Komentarz

                                          • leszekmw
                                            RS
                                            • 2005
                                            • 5356

                                            #71
                                            Zamieszczone przez nemi
                                            Normalna wolnossąca benzynka wytrzymuje ok. 350-400.000 bez stresu
                                            hmmm..to raczej nieprawda ,ale jakby co to i tak naprawy są tańsze, choć na przykład koledze się pompa zatarła ze 2 miechy temu /wody / i się pasek urwał , itd. astra 1.6 ,
                                            jakieś szklanki czy inne zawory też padają w benzynach.

                                            Zamieszczone przez nemi
                                            diesle z koncernu VW są dużo, dużo lepsze
                                            nie jestem znawca ale wydaje mi się że te fordowskie , psa-owskie teeż nie są złe , tylko zauważcie że te mondeo , focusy , 206 , berlinga itp , to są auta zazwyczaj flotowe/służbowe o które dba się troszkę mniej starannie jak o prywatne . ten kolega z forum forda miał auto używane , więc nie jest dla mnie wyznacznikiem.
                                            może ktoś się wypowie kto ma takie auta od nowości , ewentualnie zna ludzi którzy mają takie wozy a nie robią 60 tyś rocznie , lub więcej.
                                            wszystko się psuje , octavie też , może sa bardziej odporne na głupote ale to się okaże za 2 lata jak sobie cammony pojeżdżą z grupy vw.
                                            inna rzecz jest jeszcze taka że ludzie potestowali sobie na fordach , peguotach itd. i w ej chwili wiedzą że nie można lać paliwa od pana Rysia prosto z tira lub innego syfu , byle taniej..

                                            Big, jak się będziesz decydował powoli to daj znać , porozmawiam wtedy z Krysią i zobaczymy.


                                            sew1981, ha ha ..no w końcu musze zmienić ten podpis..
                                            oczywiście mam bkd , ale chyba jako pierwszy założyłem do niej tapicerkę z rs przy skrzyni dsg , program mam zrobiony pewnie pod 170KM i dlatego tak mi się jakoś podpisało dla żartu po jakimś winku... :szeroki_usmiech

                                            ano właśnie.. , spokojnych tych Świąt życzę , żeby winka lub innych takich było jak w sam raz..
                                            a teraz , koniec pisania , bez odbioru , idę się potoknąć :wink: i poproszę żonę żeby mnie ładnie ucałowała na dobranoc..., zgodnie ze świętami - przy jajkach...czego i Wam moi drodzy życzę...
                                            O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                            GVI 1.4TSI
                                            LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                            tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                            Komentarz

                                            • Big
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2007
                                              • 6389

                                              #72
                                              nemi, ja piszę dokładnie to samo co ludzie w cytatach przytoczonych przez ciebie Niestety ale wspólczesne diesle są jeszcze zbyt awaryjne aby im ufać.
                                              Zamieszczone przez leszekmw
                                              może ktoś się wypowie kto ma takie auta od nowości , ewentualnie zna ludzi którzy mają takie wozy a nie robią 60 tyś rocznie
                                              Znajomy ma Nissana Qusqai 2.0 DCI zakupionego jako nowy w styczniu 2010 r. - 2 x juz był na czyszczeniu EGR-u choć jeździ niewiele.
                                              Zamieszczone przez leszekmw
                                              Big, jak się będziesz decydował powoli to daj znać , porozmawiam wtedy z Krysią i zobaczymy.
                                              O.K. dam ci znać tak z miesiąc - póltora wczesniej Myślę że nie bedzie to wczesniej niż październik.
                                              Czarny Elegance

                                              Komentarz

                                              • nemi
                                                Ambiente
                                                • 2008
                                                • 227

                                                #73
                                                Zamieszczone przez leszekmw
                                                hmmm..to raczej nieprawda ,ale jakby co to i tak naprawy są tańsze, choć na przykład koledze się pompa zatarła ze 2 miechy temu /wody / i się pasek urwał , itd. astra 1.6 ,
                                                No nie wiem, wystarczy spojrzeć na mobile.de, żeby zobaczyć ile auta potrafią mieć przebiegu. Padnięta pompa i urwany pasek nie zależy od tego, czy to Diesel czy benzyna.

                                                A moja poprzednia Mazda 626 miała grubo powyżej 300.000 przebiegu i tydzień przed sprzedażą na autostradzie uzyskałem prędkość zadeklarowaną przez producenta. Na gazie. To chyba nie był jeszcze silnik do remontu?
                                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=544518#544518

                                                Komentarz

                                                • leszekmw
                                                  RS
                                                  • 2005
                                                  • 5356

                                                  #74
                                                  A moja poprzednia Mazda 626
                                                  to były auta z innej epoki.. , , ale i one potrafiły się psuć , tylko wtedy naprawa silnika w takiej mazdzie zazwyczaj rujnowała właściciela.
                                                  a nie słyszałeś o padniętych pompach w vw? poza tym tak jak powiedziałem , wszystko sie psuje...

                                                  Zamieszczone przez Big
                                                  Nissana Qusqai 2.0 DCI
                                                  nie wymieniłem aut z tej grupy , one są faktycznie nieprzewidywalne , według fachowców najgorsze.
                                                  O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                                  GVI 1.4TSI
                                                  LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                                  tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                                  Komentarz

                                                  • nemi
                                                    Ambiente
                                                    • 2008
                                                    • 227

                                                    #75
                                                    Zamieszczone przez leszekmw
                                                    tylko wtedy naprawa silnika w takiej mazdzie zazwyczaj rujnowała właściciela.
                                                    2700 zł na oryginalnych częściach z robocizną, jeśli nie trzeba było tulejować silnika.

                                                    Zamieszczone przez leszekmw
                                                    a nie słyszałeś o padniętych pompach w vw?
                                                    W benzyniakach? To chyba nie robi szkód w silniku .
                                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=544518#544518

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...